Is Blackberry PING/messenger gratis met wifi en als je toestel Prepaid is? En hoe werkt het? Zijn er echt voordelen t.o.v andere telefoons?

Is Blackberry PING/messenger gratis als je WIFI hebt aanstaan en als je toestel Prepaid is? En hoe werkt het?

Als het niet gratis is met WIFI, bestaat er een mogelijkheid om het te gebruiken ZONDER abbonoment?

En wat zijn de voordelen van een Blackberry t.o.v andere mobiele telefoons. Wat heeft een Blackberry wat andere telefoons niet hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

blackberry ping doet het niet op wifi. wat ook niet op wifi werkt is: hyves, twitter, facebook, msn, whatsapp, app store. dit is wat ik weet uit eigen ervaring. bb heeft wel een fijn toetsenbord en een scrollsysteem. suc 6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt op een BlackBerry alleen pingen met een BIS-abonnement.
Op een Android-toestel, een WP7-toestel en op een iPhone kan je wel chatten met WiFi (en 3G) met WhatsApp.
Het voordeel aan BlackBerry's is dat ze een volledig Qwerty toetsenbord hebben, maar tegenwoordig hebben merken als Samsung, Nokia en HTC.

Ik heb een BlackBerry gehad (Curve 8520), maar ik heb deze ingeruild omdat hij me niet beviel (ik heb nu Android (Samsung Galaxy Ace) wat me stukken beter bevalt).
Een BlackBerry zonder BIS-abonnement is eigenlijk een halve BlackBerry; je mist gewoon belangrijke/handige functies.

Toegevoegd na 1 minuut:
*dat ook. (aanvulling op eerste alinea).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan WEL pingen met wifi (ik wel)

Het veiligste is om je bb op hotspot browser te zetten, dan kun je niet op internet als je geen wifi hebt.

Msn, hyves, twitter, facebook enzovoort kan ook met wifi (heb je ook apps voor op bbappworld.com)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt alleen gratis pingen via wifi als je ook aangesloten bent op de Blackberry server. Dit ben je of dmv een abonnement of door een Blackberry prepaid kaartje te nemen. Maar ook met prepaid moet je elke maand 12,50 betalen voor Blackberry internet service. Dus zonder abonnement of prepaid internet pingen lukt absoluut NIET , wat iedereen ook mag beweren. De voordelen zijn dat Blackberry minder data verbruikt op internet dan andere smartphones, het qwerty toetsenbord, push mail. Verder is het een kwestie van smaak. Het is maar net wat een telefoon voor jou aantrekkelijk maakt. Voor andere smartphones zijn vaak meer apps te downloaden, waar BB vaak toch wat minder aanbod heeft. Het is dus vooral een kwestie van smaak. Ik ben heel blij met mijn BB, anderen zweren weer bij een Samsung of een Iphone en opzich zijn ze allemaal ook prima. Nog een voordeel is dat de batterij van de BB langer meegaat dan bv de batterij van de Iphone.