Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe sluit ik mijn nieuwe DVD recorder aan op de rest?

Ik wordt helemaal gek. Krijg de boel niet werkend en heb al van alles geprobeerd. Als ik de handleiding volg, werkt het niet. Dus bij deze een oproep aan de kenners.

TV: Philips Widescreen Flat TV 32PF3321/12
Digitale kabelontvanger: Samsung DCB-9401R
DVD Recorder: Samsung HR777-a

TV heeft volgende aansluitingen:
- EXT1 (scart)
- EXT2 (scart)
- Antenne in ingang (RF kabel)
- HDMI
- DVI audio ingang
- Component video/audio ingangen

Digitale kabelontvanger heeft volgende aansluitingen:
- EXT1 (scart)
- EXT2 (scart)
- Cable in (RF kabel)
- Loop (RF kabel) .... cable out?
- Digital audio out

DVD Recorder heeft volgende aansluitingen:
- EXT1 (scart)
- EXT2 (scart)
- Cable in (RF kabel)
- Cable out (RF kabel)
- HDMI out
- diverse andere aansluitingen (niet van belang)

Ik wil dus dat alles normaal werkt en dat ik gewoon kan opnemen en op hetzelfde moment naar een ander kanaal kan kijken. Gewoon de apparatuur gebruiken waarvoor ze is gemaakt.

Wie kan mij helpen in normaal nederlands (dus zonder technische vaktermen)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

1. Vanuit de muur antennekabel naar de Digitale Kabelontvanger.
2. Vanuit de Kabelontvanger een antennekabel doortrekken naar de DVD Recorder. (Een optie is om vanaf de DVD Recorder weer een antennekabel naar de televisie te laten lopen zodat je televisie kan kijken zonder een tussenkomst van DVD of Kabel.)
3. Vanuit Kabelontvanger gaat er 1 scart naar te Televisie en 1 scart naar de DVD Recorder. Op de Kabelontvanger staat welke scart naar welk apparaat.
4. Dan nog een HDMI Kabel vanuit de DVD Recorder naar de televisie. (Let op!! Het kan zo zijn dat de DVD Recorder is ingesteld om via Scart zijn signaal weg te sturen. Dan moet je hem eerst via Scart aansluiten en via het menu instellen dat je hem via HDMI wil gebruiken.)

Hoop dat ik je voldoende heb geinformeerd, zo niet laat het weten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding