Wat is ideale tempratuur voor een koelkast

Nieuwe koelkast is standaard ingesteld op 3 graden is volgens mij erg koud

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je zeker dat het niet stand "3" is?

Antwoorden (4)

Koelgedeelte +5
Vriesgedeelte ( indien apart te regelen ) - 16
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt
6 graden.
7 minimaal.

Toegevoegd na 42 minuten:
7 max.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, kon niet op het woord komen.
5-6 graden
Veel eten moeten op die stand in de koelkast
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De juiste temperatuur krijgen en houden.

Vaak is de temperatuur in koelkasten te hoog. Om bederfelijke producten goed te kunnen bewaren, moet de temperatuur in de koelkast tussen de 4 en 7 °C zijn. Bij voorkeur het dichtst bij de 4 °C. Bij die temperatuur wordt de groei van bacteriën en schimmels het meest geremd. Tegenwoordig hebben veel koelkasten displays waarop de temperatuur kan worden afgelezen. Heeft uw koelkast dit niet, dan is er een andere manier om de temperatuur te kunnen meten. Zet een koelkastthermometer in een glas water in het midden van de koelkast. Na circa 12 uur kan de temperatuur worden afgelezen, waarbij de thermometer wel in het glas water moet blijven. De gemeten temperatuur dient dan ongeveer 5 °C te zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://startpagina.paginablog.nl/startpagina/2007/12/De_koelkast_en_de_vrieskast_wat_u_moet_weten_over_koelen_en_vriezen_.html