TomTom via 125. Hoe eigen POI's erop te zetten?

Ik wil eigen gemaakte POI's erop zetten maar via Mytomtom gaat dat niet. Wie weet raad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Er zijn verschillende versies van Tomtom software die allemaal een beetje verschillen voor wat betreft de verwerking van poi's.
De Tomtom app op iPhone heeft voor zo ver ik weet geen mogelijkheid om eigen poi's te gebruiken, zelf gebruik ik Tomtom 7 voor Windows op mijn telefoon, daar werkt het als volgt:
Eigen poi's kun je op de Tomtom zelf aanmaken, ze hebben als bestand de extensie .ov2 met een bijbehorend logobestandje .bmp - als je het .ov2 bestand uit het filesysteem weet te kopiëren naar jouw computer dan kun je met een programma als Poiedit er naar hartelust points of interest aan toevoegen of afhalen.
Als je een set eigen poi's op de Tomtom wilt zetten dan moet je die twee bestanden in de map zetten waar ook je kaart in staat, die map heet bijvoorbeeld "Western Europe 1GB".
Als de eigen poi's op jouw Tomtom staan dan kun je ze via Tomtom Home delen met ieder ander die een Tomtom heeft en Tomtom Home op zijn computer draait.
Het programma Tomtom Home is op de site van Tomtom te downloaden, met dat programma kun je als jouw Tomtom met de computer verbonden is poi-bestanden van de Tomtom site naar jouw Tomtom downloaden.