waar koop ik een engelse stekker? Die ik in Engeland en Maleisie kan gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let er in het buitenland ook op dat de spanning en frequentie van de netspanning geschikt is voor je apparaten.

Antwoorden (7)

Dat kan bij shops op Schiphol, maar ook vaak wel in huishoudelijke zaken. Soms ook bij stunters zoals Aldi/Action.

Het makkelijkst is om er online een te bestellen. In de bron een link naar Google omdat er veel zaken zijn die zoiets aanbieden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Tip: Koop een universele reisstekker. Ik neem ook meestal een contactdoos mee met bijvoorbeeld drie contactpunten. Dan doe je de stekker in de universele adapter en die in het stopcontact in Engeland. Je hebt dan meteen meerdere contactpunten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie boven. En bv bij Kijkshop en ANWB.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de ANWB.

http://www.anwb.nl/webwinkel/reis-en-cadeauartikelen,/reisartikelen/elektronische-apparatuur/wereldstekker-geaard-kema.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de xenos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De goedkoopste methode is helemaal geen verloop gebruiken, een platte eurostekker past ook in een Engels stopcontact, mits je de klepjes van de spanningvoerende aansluitgaten opent door met een schroevendraaier in het aansluitgat van de aardpen te duwen.
De volgende tekst geeft deze mogelijkheid voor de eurostekker (type C) aan:

UK wiring regulations (BS 7671) require sockets in homes to have shutters over the live and neutral connections to prevent the insertion of objects other than electric plugs. On most designs, these shutters are opened by the insertion of the longer earth prong. On some designs they are opened by the simultaneous insertion of the live and neutral prongs of the right shape and spacing. The effect of the shutters is to help prevent the use of plugs made to other standards, and to prevent children and others poking things into the dangerous connections. On plugs for Class II appliances that do not require an earth, the earth pin is often plastic and serves only to open the shutters and to enforce the correct orientation of live and neutral. It may be possible to open the shutters by putting a screwdriver blade into the earth socket, so as to insert a Type C Plug (but not the BS 4573 UK shaver) or other plug types, but this can be dangerous for such plugs will not have a fuse and will often not fit properly.

Zoals ook in de tekst te lezen valt mis je dan wel de zekering die in een echte Engelse stekker zit, maar die zekering zit ook niet in de verloopstekkers van bovengenoemde antwoorden.

Een betere oplossing is een verdeelblokje voor Europese stekkers met een half metertje los snoer mee te nemen en dan ter plekke in een hardwarestore een losse stekker te kopen en die aan jouw verdeelblokje te schroeven.
Je hebt dan de veiligste oplossing en kan gelijk meerdere Europese stekkers aansluiten.
Bovendien ben je meestal nog goedkoper uit dan met een set universele aansluitstekkers.

Toegevoegd na 5 minuten:
In de verloopstekker-set op de foto van het antwoord hierboven is overigens wel een zekering gemonteerd: hij zit achter het rode plaatje.
De goedkope versies van Action zullen waarschijnlijk geen zekering hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou hem ook in Engeland of Maleisië kunnen kopen. Daar vind je het waarschijnlijker sneller en goedkoper dan hier.
Ik weet niet voor welk apparaat het is, maar in Maleisië heb je vaak in de badkamer een (normaal) scheerstopcontact en dat is goed genoeg om je mobiel op te laden.
Met een normaal contact bedoel ik voor NL stekkers.

Goede reis!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MediaMarkt.. Erg goedkoop en voor meerdere landen bruikbaar!