Is er een apparaat om 4x tulp (2x recht, 2x links, van twee apparaten) om te zetten naar 2x tulp (1x links, 1x rechts, naar versterker)?

Ik heb een playstation en een computer, welke ik beide los aan kan sluiten op mijn Logitech Z623-set met tulpstekkers. Nu wil ik beide apparaten tegelijk op mijn 2.1-set aansluiten. Is hier een apparaat voor? Dus dat mijn playstation en computer eerst met tulpstekkers naar het apparaat te leggen, en vervolgens daaruit één signaal naar m'n 2.1-set te leggen.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mengpaneel (of mixer).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ooh ja, er zijn ook wel kabels voor.
https://www.google.nl/search?q=2+rca+to+4+rca+cable&biw=1920&bih=974&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=JyctVI-nCIXtaPeqgvAJ&ved=0CEIQsAQ#imgdii=_
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wil geen kabels, omdat het niet goed is voor mijn versterker om twee verschillende (tulp-)signalen te combineren over 1 kabel, en het kan storingen geven waardoor de geluidskwaliteit minder wordt..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok 8-|
Nou mengpaneel dan. :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoiets:
http://www.bax-shop.nl/analoog-mengpaneel/behringer-xenyx-502-pa-en-studio-mixer
En dan 6 van deze:
http://www.bax-shop.nl/jack-rca/procab-vc104-rca-female-jack-male-adapter
Om de RCA op de Jack in en uitgangen te kunnen aansluiten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is onzin dat het niet goed zou zijn voor jouw versterker. De uitgangen op tulpstekker hebben een redelijk hoge uitgangsimpedantie zodat het signaal van de ene bron iets verzwakt wordt door de uitgang van de andere bron. Het iets lagere volume kun je op de versterker opdraaien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+1 voor je antwoord koosknip

Antwoorden (2)

Ja, er bestaan splitters voor tulpstekkers, je zou er twee kunnen gebruiken om de signalen samen te voegen, één voor links en één voor rechts.

Toegevoegd na 1 uur:
Zoals ik in de reacties op jouw vraag lees ben je bang dat een simpele splitter niet goed is voor jouw versterker, maar daar is geen reden voor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn verschillende mogelijkheden. Je kunt het inderdaad met de simpele splitters doen. Er zijn ook switches voor te koop (RCA switch). Tevens kun je een mengpaneel gebruiken als je het geluid van de twee bronnen wilt mengen. Wat ook kan is dat je een andere versterker met line output gebruikt als schakelbron/regelversterker.