hoe komt het mijn fietsen dynamo niet meer werkt als ik mijn band vooruit draai maar wel als ik achteruit draai??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Heeft u de dynamo aan de juiste kant gemonteerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Monteer de dynamo op de linker voor- of achtervork zodat het wieltje bij aanraking met de band bij vooruitrijden rechtsom draait en zorg dat het dynamowieltje zoveel mogelijk contact maakt met de band ( dus niet schuin op de band, maar zo horizontaal mogelijk). Controleer de aansluiting van de bedrading, maak eventueel vrij van aanslag en roest.