De stekker van zonnehemel wordt warm, is dit gevaarlijk?

Ik lag vanmorgen even onder de zonnehemel, en toen ik klaar was wou ik de stekker eruit halen, die was helemaal warm.

Ik heb de stekker van de zonnehemel zelf in stopcontact zitten. Alleen de stekker wordt warm, het snoer niet.

Is dit gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.3K

Het beste antwoord

Als het een gewone stekker is is dat niet in de haak, waarschijnlijk een los contact. De stekker (laten) vervangen is afdoende en kost bijna niks. Laten zitten kan in het ergste geval brand veroorzaken.

(met een gewone stekker bedoel ik iets wat geen voeding of iets dergelijks is. Die mogen warm (niet heet!) worden)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Probeer eerst die stekker in een ander stopkontakt evt via een degelijke verlengkabel. Als die terug heet wordt is het in de stekker, maar als dat een één stuk is met de kabel (aaneen gegoten) dat is die kans klein.
Als via eerstgenoemde test de stekker ok is, dan zit de fout in het stopcontact, openmaken en nazien.
Evt een losse draadverbinding, aanspannen is voldoende maar ook evt de contactbussen die niet meer spannen rond de stekker, vervangen is dan de oplossing.