Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er huis telefoons die als de ander ophangt vanzelf uitgaan??

Mijn opa is beginnend dementerend en als hij de telefoon ophangt drukt hij hem niet uit, met als gevolg dat hij niet meer bereikbaar is.
Ook een vaste telefoon met snoer legt hij niet goed neer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Een oude T65 doet wonderen. Die herkent hij vast wel van vroeger.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

ja, die zijn te koop bij thuiszorg winkels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zover ik weet zou je kunnen overgaan op een GSM-achtig toestel aangezien een GSM volgens mij altijd automatisch de verbinding verbreekt (dit gebeurt namelijk door de eerste die ophangt). Een goed alternatief op de huistelefoon is daarom de Doro Handle Plus 334 GSM.

Echter, ik denk dat deze telefoon om een aantal andere redenen interessant kan zijn voor (dementerende) ouderen.

Deze telefoon heeft bijvoorbeeld slechts 4 snelkiestoetsen waaronder telefoonnummers geprogrammeerd kunnen worden. Met één druk op de knop (A, B, C of D) wordt het snelkiesnummer gebeld. Verder heeft de telefoon volgens de website een zacht oppervlak (voor goede grip), een verlicht beeldscherm met grote letters, een trilalarm en de mogelijkheid voor menublokkering (wel bellen en gebeld worden, maar het menu en de instellingen zijn niet toegankelijk).

Verder heeft het toestel een SOS-knop aan de vòòr- en achterkant van het toestel. Met deze SOS-knoppen kan een noodoproep worden gedaan. De telefoon stuurt dan een noodbericht via SMS naar een lijst met noodnummers (max. 5 telefoonnummers). Daarna belt de telefoon het eerste noodnummer in de lijst. Als de oproep niet binnen 30 seconden wordt beantwoord, wordt het volgende noodnummer gebeld, etc.

Als je vader nog prima in staat is zelf te bellen, kan je een wat uitgebreidere variant van dit toestel krijgen, namelijk een waarmee je vader zelf gewoon nummers kan intoetsen.

Voor de simpele variant, zie https://www.ouderenwinkel.nl/naardewebwinkelvanouderenwinkelnl/communicatie/mobieleseniorentelefoon/doro334mobieleseniorentelefoon.php

Voor de uitgebreidere variant zie http://www.gsmvoorsenioren.nl/seniorengsmtelefoons.htm#338w
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo komt even met een killerantwoord krijg je als een dank een min, +je van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel Mr. Tomaat, sympathiek van je!
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing