Hoe merk je dat een CompactFlash-kaart kapot gaat?

Een CompactFlash-geheugenkaart voor een spiegelreflex gaat natuurlijk ooit kapot.

Gaat hij van het ene op het andere moment kapot, zodat je alle foto's kwijt bent die er op dat moment opstaan?

Of merk je dat hij af en toe "raar" gaat doen, zodat je hem uit je camera kunt halen, nog één laatste keer de reeds gemaakte foto's naar de computer kunt kopiëren, en de kaart dan kunt weggooien?

Ofwel: kun je het definitieve kapotgaan van zo'n kaart een beetje zien aankomen, of komt het altijd plotseling en onverwacht?

Cryofiel
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Meestal komt het onverwacht, bijvoorbeeld een contactje dat opeens stuk is. Vaak eruit halen en er weer terug indoen is niet zo goed voor die kaartjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet de kaart na elke sessie naar je pc kopieren, denk behalve aan een defect eens aan, verlies, diefstal of schade. Als je niet kopieert krijg je vroeg of laat spijt.