Door een computer of TV wordt behalve licht een heel klein beetje elektromagnetische straling afgegeven.
Het is nog nooit onomstotelijk bewezen dat het enige schade aan mensen toebrengt, hoewel er fanatici zijn die het tegendeel beweren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(off topic): Is jou avatar een PR-code?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is een QR-code.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn avatar is inderdaad een QR-code (Quick Response).
Als je hem scant dan zie je mijn echte naam.

Andere antwoorden (3)

Tot op heden is daar nog geen wetenschappelijk bewijs voor naar mijn weten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elektromagnetische straling, is wel degelijk schadelijk, echter een tv /computer, geven zo weinig af, dat deze geen probleem vormen. Wat van de in en om het huis zaken veel schadelijkere straling geeft is het volgende:
_Dect huis telefoons, deze zend ontvang installatie.s staan dag en nacht volop de zenden.
_Wifi, zet deze het liefst s nachts uit.
_Gsm ook liever uit, maar in ieder geval niet vlak bij je lichaam gedurende de nacht.
_Laat niemand slapen, op een plek vlak bij of boven de meterkast.

De problemen ontstaat door langdurige blootstelling er zijn ook mensen extra gevoelig, zei merken direct elektromagnetische velden op en worden er door gehinderd. Dus neem het zekere voor het onzekere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
De straling van DECT-telefoons, wifi en GSM's is niet-ioniserend. Dat betekent dat geen schade kan ontstaan. Daarnaast straalt een GSM die in standby staat NIET. Straling die er niet is, kan al helemaal niet gevaarlijk zijn. Boven de meterkast zijn slechts zeer zwakke velden (geen straling) van 50 Hz. Dat doet echt helemaal niets.
De straling die van deze apparaten afkomt wordt beschouwd als te klein om schadelijk te zijn.
Maar veel van deze straling kan wel slecht zijn.

Wat er kan gebeuren is dat je dna plaatselijk beschadigd. Dit wordt bijna altijd door je lichaam ontdekt en de beschadigde cel wordt afgebroken. Maar heel, heel soms gaat het detectie en opruim meganisme niet goed en kan er bijvoorbeeld kanker ontstaan.
Verder verhoogd een gsm je hersentemperatuur een fractie, vooral tijdens het bellen. Een gsm in je broekzak kan een minieme invloed hebben op je zaadproductie.