Waar moet je op letten als je een nieuwe wasdroger/droogmachine met condensatie koopt ?

A-label is energievriendelijker ?
Welk merk vinden jullie goed ?
Een uitstelknop vind ik belangrijk.

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitstelknop = pauzeknop?

Antwoorden (4)

Miele is wat mij betreft het beste merk qua wasmachines en drogers.

hier kun je de gewenst mogelijkheden aangeven voor dit merk:

http://www.miele.nl/apps/vg/nl/miele/Miele003.nsf/LookUpPage/Productadvisordroogautomaten?OpenDocument&menuid=1&submenuid=2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
A-label is zeker zuiniger, maar er zijn niet heel veel merken die een wasdroger in A-label verkopen.
De meeste wasdrogers zijn B of C.

De duurdere merken zoals Miele, Bosch, Siemens, Bauknecht en AEG hebben wel een A-label. Maar dat wil niet zeggen dat ze daarom ook beter zijn. Wel hebben ze vaak een uitgebreid programma, waaronder ook een uitstelknop. Ik weet van de AEG dat daar een pieper op zit. Hij begint te piepen als de was klaar is. Het nadeel is, dat dat ding net zo lang door blijft piepen tot je hem uit zet. Is niet zo handig als je 's nachts wilt drogen.

Bosch heeft tegenwoordig een gasdroger, deze is nog veel zuiniger omdat het niet op electra maar op gas werkt.

Zelf heb ik goede ervaringen met Indesit (20 jaar gehad en nog niet stuk!) Nu heb ik een Bosch en daar ben ik ook erg tevreden over.

Let er wel op dat je er ook delicate kledingstukken in kunt drogen. Dat is soms wel zo handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Letten op label en op capaciteit: AEG met A label en 8 kg en flink goedkoper dan bijv. Miele.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Degene die hier ook heel goed in scoren zijn Bosch en Siemens. ik zou hier eens naar kijken. Miele is goed maar je betaald ook een beetje voor de naam. Miele scoort goed vanwege zijn softcare trommel wat minder slijtage geeft aan de kleding en het meten van gewicht waardoor hij ook minder water pakt. Dit is echter allemaal overgenomen door Bosch/siemens ( 1 bedrijf ). Kortom wil je de technieken van een miele maar goedkoper is prijs pak dan 1 van deze 2.