MOET je itunes hebbe voor ipod

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je muziek en apps op je iPod wil zetten wel, ja. Als je hem alleen maar mooi in de kast wil zetten is iTunes nergens voor nodig. Maar wat is het probleem? Je kunt het gratis downloaden en het is super-handig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ksnap niet goed hoe je hem moet gebruike

Antwoorden (8)

Ja, zonder I-Tunes kun je er bijna niets mee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat moet maar je hoeft de nummers niet te kopen je kan ook van internet muziek downloaden en dan via itunes op je ipod zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar is dat erg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nhee itunes Werkt soms nie bij mij drm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je even de nieuwste versie downloaden
Nee, er zijn ook zat alternatieven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
i stand corrected! +
Nee, volgensmij niet als hem jailbraikt, maar anders kan je er haast niks mee, want de apple store heeft ook itunes nodig, net als itunes, dus zou je niet meer kunnen doen als de meeste apps op het beginscherm, verder zou je er ook zonder jailbreak geen muziek op kunnen zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, iTunes kun je hier gratis downloaden; http://www.apple.com/nl/itunes/download/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nu het goede antwoord:

Als je een iPod koopt moet je hem eerst registreren bij Apple. Dit moet met iTunes. Daarna kan je op je iPod (oudere generaties) ook gewoon de HDD-modus opzetten (schijfmodus), waardoor je iPod als normale harde schijf in Windows verschijnt en kan je iTunes laten voor wat het is.

Bij nieuwere modellen sleep je gewoon je muziek in de iTunes bibliotheek en klik je op synchroniseren. Je muziek staat dan op je iPod, verder hoef je niets met iTunes.

Hopelijk is dit duidelijker dan die welles-nietes verhaaltjes hierboven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog wel, maar al deze mensen zijn niet up-to-date. Apple heeft namelijk op de WWDC in San Diego aangekondigd dat in iOS 5 (Besturingssysteem van iPod Touch,iPad, iPhone) die in de herfst ongeveer uitkomt je geen itunes meer nodig hebt. Voorheen moest je altijd eerst je iPod aansluiten op iTunes en dan registreren. Als je iOS 5 op je iPod hebt hoeft dat niet meer, alleen iOS 5 komt pas deze herfst uit.

Met het "niet meer nodig hebben" van iTunes bedoel ik dat je je iPod niet eerst hoeft te registreren op de computer. Wel heb je iTunes nog steeds nodig om muziek op je iPod te zetten. Je gebruikt iTunes dan om je muziekbibliotheek van iTunes te synchroniseren met je iPod.

Het downloaden is een ander verhaal. Ik ken niemand die zijn muziek koopt in de iTunes Store. Veel mensen downloaden via bearshare (Peer-to-Peer "P2P") of uTorrent. Bearshare is makkelijker in gebruik en uTorrent heeft veel meer bestanden.

uTorrent; eerst moet je uTorrent downloaden. Dat kan je gewoon om utorrent.com doen. Daarna moet je .torrent files zoeken die uTorrent dan als het ware converteert en download. Die files zoeken doe je gewoon op www.piratebay.org, als je dan zoekt op bv "Bruno Mars" dan krijg je veel verschillende liedjes. Dan klik je op een liedje en dan klik je op "download torrent (Magnet link)". Dan gaat dat lied automatisch downloaden in uTorrent.

Bearshare is makkelijker. Je hoeft alleen maar bearshare te downloaden en dan zoeken naar files in het programma zelf. Wel heeft bearshare minder files.

Dan moet je je muziek nog importeren in itunes en dan naar je ipod.