Ruis verminderen in krat radio?

We hebben dus een accu en wat speakers op een ippd dock aangesloten en in een krat gezet. Maar als het geluid wat harder gaat, komt er ruis. Ligt dit aan de boxen? Want we wouden nog een versterker kopen en dat heeft geen zin als de boxen ruizen. En hoe verminder je de ruis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

een ipod dock heeft normaal gesproken geen uitgang om direct luidsprekers op aan te sluiten. Je zult actieve (dus met ingebouwde versterker) moeten nemen, of een auto versterker (want die is ook 12 volt) op je dock moeten aansluiten en de luidsprekers weer op de versterker. De uitgang van een dock is bedoeld voor een oortelefoon en is niet krachtig genoeg om een luidspreker goed in beweging te krijgen.

Een autoversterker kun je op marktplaats al scoren voor 10 a 20 euro. Succes
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje