Beste mensen ik heb sinds kort een Allen&Heath GL2000 gekocht en ik wilde weten of het mengpaneel zonder versterker rechtstreeks naar de speaker kan?

Als je wilt weten welke speaker ik wil kopen hier komt de site
https://www.maxiaxi.com/dj-luidspreker-en-versterker-combinatie-500w
Alleen als ik geen versterker er op aan hoef te sluiten koop ik de speaker op deze site https://www.maxiaxi.com/skytec-xen-3512-set-pa-luidspreker-boxen-12-700w alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (3)

Dat kan alleen als je actieve speakers hebt, anders heb je inderdaad een versterker nodig.
Een actieve speaker is een speaker met een ingebouwde versterker.

Toegevoegd na 1 minuut:
De speakers die jij wilt kopen zijn passieve speakers, dus een versterker is noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens het maniakale heeft dit mengpaneel geen ingebouwde eindversterkers, je moet er dus een versterker met boxen op aansluiten.
Ook kun je speakers met ingebouwde versterkers gebruiken, losse speakers zonder versterker werken niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maniakale=manual...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je vanuit je mengpaneel naar de versterker gaat op het plaatje en vanuit die versterker met speakon/speaker kabels naar je speakers gaat werkt het.

Alleen de GL2000 is een mega groot mengpaneel veelal gebruikt door professionals en grotere bands. De speakers die je laat zien zijn echt ontzettend budget en eigenlijk niet podium waardig. Bedenk dus goed bij de aanschaf van het systeem wat je er mee gaat doen. Want met een speaker setje van rond de 100.- kun je geen bandje, DJ of verhuur werk gaan doen. En voor de hobby of in de woonkamer is het mengpaneel van behoorlijk kaliber.