Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

9Volt stekker op een 12 V externe harde schijf ???

Ik heb hier een 9V (Volt) en 700mA (Miliampere) stekker (gewoon 240 V in het wandcontactdoos, maar 9V komt eruit) die ik wil gebruiken voor de voeding van een Externe harde schijf waar 12V 2A op staat. Het probleem is dat ik me normale voedingskabel kwijt ben en alleen deze nog heb.

Is dit mogelijk ?

gr Jeffrey

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
928

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het zal zeer waarschijnlijk niet werken, niet alleen de spanning is te laag, bovendien kan de voeding nooit de 2A leveren die de harde schijf volgens het opschrift nodig heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat zal niet gaan. De meeste producten kunnen omgaan met een spanningsvariatie van +/- 10%.
Bovendien is 700mA nog niet eens de helft van de benodigde 2A.

Mocht je het toch willen proberen, zou ik wel de temperatuur van de adapter in de gaten houden. Als hij erg heet wordt, niet meer gebruiken hiervoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee niet proberen, de adapter van 6W trekt de stroom echt niet en kan makkelijk kapot gaan, en ook de spanning is te laag om te gaan werken. Gewoon een andere adapter halen die wel de 24W bij 12V aankan. Je hebt universele adapters met meerdere stekkertjes erbij, beetje afhankelijk van de aansluiting op de externe harde schijf. Let er wel even op of de harde schijf gelijkspanning ( - ) of wisselspanning ( ~ ) nodig heeft, waarschijnlijk het eerste. Een goede site is Conrad.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding