Hoeveel foto's kunnen er op een geheugenkaart van bv.: 1gb?

Ik heb een Traveler SZ 8 digitale camera, en ik vraag me af hoeveel foto's ik kan trekken per gb.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
5.9K

Antwoorden (3)

dat ligt helemaal aan met welke resolutie maar reken op mooie foto's. ongeveer 200-250
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn camera heeft 16 megpixels
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal je eerst iets uitleggen over megapixels. als ik je nu zeg dat op een gewone foto niemand het verschil kan zien tussen een 5 megapixel en een 8-9 megapixel? Zelfs als jij met 16 megapixel een deurposter van je foto maakt zie je nog steeds geen verschil tussen die 8-9 of jouw 16 mp. Wil niet zeggen dat je hem voor niets hebt gekocht want je betaalt niet eens meer zoveel voor dat verschil ( het verkoopt wel heel goed daardoor, omdat het ook groot aangegevn wordt! (21.7 MP!!! op mijn camera.. Ook eringetrapt dus ;)) Maar nu is het niet zo dat de camera slecht is. Waarschijnlijk heb je er wel mooie functies op en kun je inderdaad wel het maximale uit je camera halen en een 1gb kaartje zo vol krijgen met RAW foto's of extra bewerkingen van je foto. Maar ga er vanuit dat je een leuke mooie scherpe foto wil van vakantie enzo...
Dan heb je met 1gb ongeveer 300 foto's van de beste kwaliteit van je camera en voor jouw ogen op een normaal tot A4 formaat ongeveer. tip: experimenteer heel veel met licht en alle opties en dan zie je zelf wat voor jou belangrijk is voor foto's. Ik projecteer soms op een beamer die 4,5 meter diagonaal projecteert en de foto's zijn dan haarscherp en mooi. genomen met een Iphone 4S ( 5 Mp camera) ;) ( om je een idee te geven)
Het zal een capaciteit van 1164 8 mega pixel foto's. Echter, de instellingen op de camera worden gewijzigd, zodat de camera foto's van een ander formaat neemt. Hetzelfde geheugenkaart kan meer dan 4000 2 megapixel beelden. Het wijzigen van deze instellingen van invloed op de kwaliteit en de grootte van de foto's die u maakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Google translate :D
stel jouw camera kan fotograferen met 8 miljoen pixels. Een foto in de hoogste resolutie kost dan ongeveer 5 Mb aan opslagruimte. 200 foto's gaan er dan op 1 Gb. Verminder je de kwaliteit dan kosten de foto's ook minder aan opslag ruimte. De camera geeft overigens zelf op het scherm aan hoeveel foto's je kunt maken in een bepaalde resolutie. Kijk even bij menu/ instellingen.
Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1