Hoi een adapter krijgt 220 volt AC mijn radio vraagt maar 3-6 volt DC waar blijft de overgebleven stroom?

a) de adapter gooit de overgebleven stroom weg...
b) de adapter houdt het teveel aan stroom tegen...
c) de adapter ....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je de kraan een beetje open doet, waar bijft dan het overgebleven water?

Het beste antwoord

Een adapter bestaat uit een spoel met koperdraad. En daardoor gaat ie stroom verliezen. En zo hou je het gewenste aantal over. Voel maar es op de adapter die word ook warm. En warmte is verlies.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus de rest stroom is gewoon verloren. Van 230 hou je maar 12 of wat dan ook maar over
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een adapter is een trafo die de spaniing omvormt van 220 naar zeg 6 Volt.
Vergelijk het maar met een reduceerventiel voor perslucht of gas. Die kan b.v. de druk omvormen van 6 bar naar 1 bar, zonder daarbij iets weg te gooien. De adaptor gooit dus ook niets weg. De adapter vormt om!

Toegevoegd na 1 minuut:
spaniing = spanning
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De radio pakt uit de adapter de stroom die hij nodig heeft om te spelen. Hoe harder jij je radiozet, hoe meer stroom hij zal nemen. De adapter kán nog veel meer stroom leveren, maardaar wordt niet naar gevraagd. Er is in principe geen overgebleven stroom, want je pakt niet meer dan je nodig hebt.
Trouwens de begrippen stroom (ampéres) en spanning (volt) moet je niet door elkaar halen, het zijn twee aparte begrippen, die welliswaar wel met elkaar in verbinding staan.
jc54