kunnen canon t 50 lenzen ook op de eos serie ?

Ik ben van plan om een canon 550 D te nemen (of een nikon 3100) alleen nu heb ik boven nog en hele mooie ,in-takt gebleven ,verouderde canon T50
met 3 mooie lenzen
alleen passen die nog op de nieuwe eos serie ...: omdat ik dan best heel veel geld bespaart
of past de flitser er nog op

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

nee, de flitser past wel maar de lenzen passen er niet op- en de flitser zal het ook niet meer heel goed doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee dat kan niet FD lenzen pas niet op de nieuwe fitting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de flitser zal wel passen, maar werkt zeker niet 100%, de ontwikkelingen zijn nu eenmaal zo, dat de fabrikant er ook nog wat aan wil verdienen.
Was het een Nikon geweest, kon je in ieder geval de objectieven nog tot op zekere hoogte gebruiken, die passen, alleen geen AF, maar Canon heeft de vatting (ik meen zelfs 2 keer) veranderd in de loop van z'n bestaan.