Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een losse speaker van een installatie aansluiten op een Iphone?

Het is een losse speaker met een losgeknipte kabel eraan. Uit de kabel komen dus 2 aparte draadjes.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
3.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dit is mogelijk, je moet de twee draadjes aan een 3.5mm plug vastmaken die je kan kopen of van oude oortjes. lassen is hier waarschijnlijk nodig.
paulus811
10 jaar geleden
Ik vrees dat de vragensteller hier niets van begrijpt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of de vraagsteller het snapt weet ik niet maar ik snap er geen hol van. :) Maar vermoed dat viridiflavus gewoon wil zeggen dat het niet (echt) gaat werken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

* het geluid zal wel aan de zachte kant zijn dus een versterker is wel handig !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is mogelijk met een 3,5mm Jack plug. Het probleem is alleen dat zoals eerder gezegd, het geluid niet wordt versterkt. Het geluid is dus (heel) zachtjes.
Ik kan in elk geval niet garanderen dat het geen schade aanricht. Een normale luidspreker heeft een veel lagere weerstand dan de oortjes of koptelefoon die in een 3.5mm gat horen. De jack uitgang wordt dus veel te hoog belast door de lage weerstand van de grote luidspreker wat er wellicht niet goed voor is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De iPhone heeft een uitgangsweerstand van ca. 32 Ohm. Het geluid wat naar de 4 ohm speaker gaat is dan (ruw geschat) 4/32 = 12,5% van wat er normaal naar je dopjes gaat. Naar je dopjes gaat al niet veel vermogen, laat staan 12,5 % daarvan, erg zacht dus.
Conclusie: Als je rechtstreeks op je iPhone luidsprekers van 4 ohm aansluit, zul je een versterker nodig hebben.

Als alternatief zijn er veel externe usb- en draadloze luidsprekers te koop met een ingebouwde versterker, al vanaf € 15,-. Kijk maar eens op:
http://www.kieskeurig.nl/ipod_speakers/beste#new=N&page=1&sort=price&order=asc&q=&rq=&ps=12&pcode=speaker_portable&qcode=ipod_speakers&min_default=13&max_default=649&min=13&max=649
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8 speakers van x 4 Ohm in serie zou zo de oplossing lijken. :x
Uitgangs vermogen is gewoon te laag voor een luidspreker om deze op afstand goed te horen. Moet eerst versterkt worden.
Voor conclusie (jammer van de 4 ohm) en alternatief van mij een +1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding