Waarom voel ik stroom/electriciteit aan de zijkanten van mijn ipad als ik die oplaad?

Sinds eergister voel ik aan de zilvere zijkanten van mijn ipad een soort stroom als ik hem aanraak. Alleen als de stekker in het stopcontact zit.

Toegevoegd na 1 uur:
Geen zichtbaar deukje

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit er een deuk(je) in de iPad? Het kan zijn dat de behuizing contact maakt met de binnenkant en daardoor onder stroom staat

Het beste antwoord

De voeding van de iPod "lekt" capacitief een klein beetje van de netspanning naar de laagspannings kant.
Als je de voeding aansluit op een geaard stopcontact ben je het verschijnsel waarschijnlijk kwijt, ook omdraaien van de stekker kan helpen.

Toegevoegd na 1 uur:
als de oplader geen randaarde stekker heeft zal een geaard stopcontact natuurlijk geen effect hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de optie van het geaarde stopcontact, moet je toch ook een geaarde stekker hebben? Gezien laders dit niet hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was mij niet bewust van het feit dat de oplader van de iPod geen geaarde stekker heeft.
Het heeft inderdaad geen effect als je een ongeaarde stekker in een geaard stopcontact steekt.