Vodafone beltegoed verdwijnt zomaar. Hoe kan dit?!

Ik heb gisteren een nieuw mobieltje gekocht. Ik heb hem nog amper gebruikt, het enige wat ik gedaan heb is:
-Achtergrond veranderen
-Ik werd gebeld, ik heb zelf dus niemand gebeld!
-Ik heb niet ge-sms't
-Ik heb ook geen internet gebruikt o.i.d.
-Ik heb wel een ringtone gekozen, maar niet gedownload.
Dus eigenlijk bij mijn weten heb ik niks gedaan wat geld kost.
Het is wel een touchscreen, maar als hij per ongeluk op internet was gegaan, dan had dat maar €7,50 gekost...

Hoe kan het dat mijn €34 zomaar verdwijnt?!
Is mijn mobiel soms gehacked?
Heeft iemand anders dit ook al eens meegemaakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (5)

Wat voor een mobieltje is het? Het kan zijn dat achtergrond programmatjes met internet verbonden zijn ik zal adviseren om de internet instellingen helemaal te wissen en alleen wifi te gebruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je mobiel gehacked lijkt mij een persoonlijk een kleine kans.

Verder kan het zijn dat je mobiel automatisch verbinding maakt met internet zonder dat jij dat door hebt. Dat kan hij bijvoorbeeld doen om updates binnen te halen. Kijk in de gebruiksaanwijzing van je mobiel hoe je dit uit kan zetten.

Ik ben zelf ook klant geweest van vodafone. Ze brachten bij mij ook vaak ten onrechte kosten in rekening. Deze had ik nadat ik contact met de klantenservice gehad had, weer terug gekregen. Tevens kunnen ze daar ook je laatste transacties zien. Ik zou je dus willen adviseren de klantenservice te bellen.

Tip: het prepaid nummer bellen is best prijzig. Bel het 0800 nummer, en laat je doorverbinden met de prepaid afdeling. Nu is je hele gesprek met vodafone gratis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit hoort niet zomaar te kunnen. kijk of je geen toepassingen gebruikt waar je voor moet betalen. U kunt het beste even contact opnemen met de provider
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien dat je zonder weten een abbonnement op een sms dienst hebt. Verder zou ik je aanraden als je het probleem niet kan vinden om voor 10 euro ong. een nieuwe simkaart te kopen. Anders kost het nog meer! Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Miss bel je per ongeluk nummers in je broekzak?