Bestaan er videorecorders, waar de videoband er dwars ingaat? Zie plaatje en toelichting....

Ik zag een advertentie op marktplaats. Er staat alleen "videorecorder" maar het is duidelijk dat er ook een DVD speler in zit. Als ik de breedte van de DVD-lade vergelijk met de opening voor de banden, dan past zo'n band er nooit in. Zou een band er hier in de lengte ingaan ipv (zoals gebruikelijk) in de breedte?
Herkent iemand het type recorder? Zoeken op Google-plaatjes "dvd video combi Philips" geeft geen hits. Allemaal zilverkleurige recorders. Alle info over dit, of soortgelijk apparaat welkom!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je perse een recorder die met videobanden overweg kan of wil je perse deze DVD-recorder kopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MrTomaat, ik zal het je precies vertellen :-)
Mijn Philips videorecorder, van een jaar of 15 oud, is OP.
Opnemen gaat nog prima, maar afspelen geeft nauwelijks nog beeld. Ook het mechanisme dat de banden "inslikt" loopt niet lekker meer. Vaak zit een band vast. Ik zoek dus een "nieuwe" videorecorder (voor VHS banden dus), maar die worden niet meer gemaakt. Beetje op marktplaats rondgekeken, en zag deze voor 20 Euro en het was ook vlak in de buurt. Laat ik meteen het verhaal maar afmaken: 10 minuten geleden een mailtje gehad van de verkoper dat 'ie nèt weg was. Ik vis dus achter het net.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees mijn antwoord daar staan ok nog een link naar nieuwe DVD/VCR combo's op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een TV tuner in een pc bouwt heb je een bere goeie videorecorder.En als je een VHS recorder zoekt staat er hier nog een weinig gebruikte (Daewoo).

Het beste antwoord

Video is bewegend beeld. Video is niet perse videocassette of videoband.

Zoals al eerder gezegd is wat u ziet een op het plaatje gewoon een VIDEOrecorder het medium (VHS) wordt niet gespecificeerd dus deze videorecorder record gewoon op DVD niet op VHS.

Wat u zoekt is een VCR (Video Cassette Recorder) of misschien een DVD/VCR combo. Deze zijn nog wel in winkels te vinden ook.

Toegevoegd na 5 minuten:
"DVD Video Combi" wat u zegt is ook een onzinnig woord er staat dan eigenlijk Digital VIDEO Disc VIDEO combi. Het is dus een begrippenverwarring waar u mee zit.

Kieskeurig doet het ook fout, de resultaten die ik kreeg in de link, kreeg ik door videorecorder aan te vinken onder de DVD-recorders, terwijl een DVD-recorder al een Videorecorder is. Er had moeten staan ingebouwde VCR.

Toegevoegd na 28 minuten:
Ik zou even contact opnemen(mailen) met de verkoper en het precieze modelnummer opvragen of even vragen of het nu een DVD-speler of DVD-recorder is. Maar met een nummer kan je even op internet speuren. Het is iig geen DVD/VCR combo. Het midden is namelijk de display.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is zeer waarschijnlijk gewoon een DVD recorder die videobeelden opneemt op een beschrijfbare DVD.

De benaming is misschien wat ongelukkig gekozen, maar hij kan dus videobeelden opnemen (op een DVD).

En dus een videorecorder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja precies zo zijn er ook mensen die zeggen dat een videotheek geen videotheek meer zou moeten heten, dan vraag ik altijd of ze wel begrijpen wat video betekent, of waar de V voor staat in DVD. Zolang er geen VCR (Video Cassette Recorder) staat heeft de verkoper gewoon gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou je bijna een plus geven hehe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had er misschien bij moeten schrijven in de toelichting op de vraag, dat dit ding 20 Euro kost. Dan ga ik ervan uit dat het geen dvd recorder is, want dat zou erg goedkoop zijn. Ik dacht dus DVD speler EN videorecorder voor VHS banden, gecombineerd in één apparaat, met eventueel de mogelijkheid om DVD's op video(banden) op te nemen. Overigens zou het best kunnen dat we foute namen geven aan al dit spul, maar het gaat er even om, wat gangbare termen zijn. Ik dacht toch echt, dat als we het over een videorecorder hebben het over VHS banden gaat, en als het een DVD recorder is, (met harddisk of schijfjes) het gangbare woord "dvd-recorder" is. Of heb ik het mis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je gelijk want mensen snappen gewoon niet meer wat video betekent. Maar technisch onder Videorecorder vallen: DVD-recoders Blu-ray-recorders HDD-recorders en Video Cassette Recorders zoals VHS-recorders en Betamaxrecorders.
Als ik t zo zie lijkt het me een gewone dvd speler,waar jij denkt dat n videoband in moet is de display. Als er n telf.nr of mail adres bijstaat zou ik even contact opnemen met diegene die hem verkoopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de adverteerder zich heeft vergist, het is en dvd-speler en geen videorecorder, het midden is het display.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Video spelers waar de band er met de korte kant ingaat bestaan zeker.
Je zag ze voor de dvd's veel in touringcars.
Ik heb nog een oude met twee monitoren liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf plusminus 2007 is Philips gestart met het verkopen van Digitale Video Recorders ,waaronder tevens dit type.
Een goed voorbeeld van een ietsje nieuwer toestel vind U hier:

http://alatest.nl/reviews/digitale-video-recorders/philips-dvd-r3480/po3-47609019,37/

Philips DVDR3480 (Digitale Video Recorders) ,welke als nieuwprijs voor Euro 99,00 te koop staat. Misschien kunt U dan zelf inschatten of de vraagprijs van deze 2ehands een beetje redelijk is. Heel vaak worden oudere apparaten wel als zodoende verkocht,maar dan zet men er alvast bij ,dat er uiteraard ook onderdelen uit gehaald hergebruikt kunnen,worden.(Welke nergens anders meer te koop zijn)

Groet:Zoekertje