Stroomdraad? Of niet?

heey ik heb een vraagje over stroomdraad. Het zit zo, als ik een stroomdraad in m'n handen heb komen aan het uiteinde allemaal koperen draadjes uit de kabel, maar je hebt er ook waar een soort dik ijzerdraadje uitkomt. Heet dat ook stroomdraad of heeft dat een andere benaming?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ijzerdraad? Zal toch wel een koperdraad zijn met een isolatie er heen!! (zwart, blauw, bruin of geel/groen). Waar meerdere dunne koper draadjes in zitten zijn flexibeler en buigzamer dan met een masieve kern. Masieve kern word meestal voor in huis gebruikt omdat die niet hoeven te bewegen. Andere word meer gebruikt in auto/fiets of verlengsnoeren en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

de leidingen met een massieve kern worden over het algemeen gebruikt voor de aanvoer van stroom in huis van meterkast naar stopcontact en lichtpunten in huis. Feze draden zijn minder buigzaam en steviger. In huis kun je beter gebruik maken van de snoeren met allerlei kleine draadje die zijn buigzamer (flexibeler) en makelijker te verwerken .