Welke kabel heb ik nodig van HDMI naar m'n tv met 1xgeel+1xrode+1xwitte aansluiting?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

dat kan niet en bestaat ook niet. de ene is digitale en de andere analoge techniek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen. Hdmi is een digitale verbinding. De geel, rood en witte zijn analoge verbindingen (video, audio links en rechts) dus die kun je niet met alleen een converterkabel aansluiten.

Er zijn wel kastjes die beide signalen in elkaar omzetten.

Ook kun je kijken of je misschien een dvi aansluiting hebt ipv geel, wit en rood. Daar is wel een kabel voor (beide digitaal).

Ook kun je kijken of je ipv een hdmi een scart aansluiting hebt. Die is analoog en kan met een kabel rechtstreeks op de geel, wit en rood aansluiting (beide analoog).

Succes!