Gaat Blue-Ray de DVD vervangen, of blijft het naast elkaar bestaan?

Toegevoegd na 4 minuten:
Is Blue-Ray populair/succesvol op de electronicamarkt, of zijn de meeste mensen gewoon tevreden met DVD?
Is overstappen van DVD naar Blue-Ray verstandig of zonde van het geld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee verkoopcijfersvallen vies tegen
Dit komt mede door de hoge prijs die betaald moet worden voor een blu ray film/spel
daarnaast moet je dan ook weer een blu ray speler aanschaffen en een full hd tv die groter is dan 107 cm,om het verschil met HD te waarnemen.

De dvd ( HD) geeft immer nu op een HD Tv en een HD dvd speler net zo goed beeld ( mits de scherm niet groter is dan 107 cm)

Toegevoegd na 26 minuten:
En weet je wat het is
toen de dvd net uit kwam was het makkelijk om over te stappen, dvd beeld/geluidkwaliteit en gebruiksgemak veel beter dan de vhs.
En er was immers alleen een dvd speler voor nodig die je aansloot op je tv.

Je hebt nu de dvd....wat mooi goed beeld geeft, mensen hebben niet veel zin om over te stappen naar iets wat veel duurder is, apart geschikte speler en tv ervoor te kopen.
Mede daardoor valt de verkoop van Blu ray erg tegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Blu-ray niet Blue-ray zal de dvd vervangen zoals de dvd de cd heeft vervangen.

Mensen willen films in HD zien, en een HD film past niet op een dvd.
Dus hoe meer mensen HD willen, hoe meer films in HD worden gemaakt en hoe meer blu-ray zal worden gebruikt.
Ik denk trouwens dat de meeste hollywood films tegenwoordig al in HD worden opgenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het niet over HD dvd maar over het formaat HD: 1920:1080p
Ik denk dat de dvd s ingehaald gaan worden door een soort usb geheugen kaartjes.
Een memo stick is ook ongeveer net zo duur als een blue ray disk.