Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil mijn koelkast verhuizen, moet dit staand of kan dit ook liggend? Hoe lang kan ik'm dan niet gebruiken? Het is 'n LG, ca. 1 jaar oud. Bedank!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Een koelkast na vervoer altijd minimaal 12 uur laten staan voordat hij opnieuw aangezet wordt, het is zeer belangrijk dat de olie niet in de leidingen komt, er is tijd voor nodig om de olie volledig terug in de compressor te laten terugvloeien. Als je hem rechtop vervoert kun je hem wel weer gewoon aanzetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jc54
13 jaar geleden
Het koudemiddel in een koelkast is veel gemener dan olie.
Wás het maar olie......
Het kan zowel staand als liggend. Als je het liggend doet moet je voor je de koelkast weer aansluit op het lichtnet eerst 24 uur 'rusten' zo kunnen de stoffen in de compressor weer tot rust komen en bezinken. Doe je dat niet, dan is de kans op een kapotte koelkast fiks groter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval na verplaatsen 24 uur stil laten staan voordat je hem weer gaat gebruiken.

Bij voorkeur staand verhuizen, in een boedelbak of zo. Kan het niet aders, dan liggend. De mensen die onlangs mijn nieuwe koelkast van de winkel kwamen bezorgen zeiden dat je die altijd staand moet vervoeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hem staand vervoerd en je rijd zo rustig mogelijk dan kun je hem al na 2a3 uurtjes weer gebruiken .
En als je hem liggend vervoerd dan moet je ongeveer 24 uur laten staan .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Teun, da's niet correct. Veel te kort, die 3 uurtjes. Bewegen is niet goed voor die koelvloeistof. Ook staand klotst dat. Ik heb bovenstaande info gekregen en daar houd ik me aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is mij ook verteld door een monteur !

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding