Nou ik vind de tablet net een product dat tussen 2 maten in valt. Maar tja gezien de verkoopcijfers van de tablets denken de mensen anders dan ik.
Zoals de tablet 7"-11", die wil je eigenlijk voor onderweg gebruiken, in de trein of bus. Helaas moet je daarvoor wel een speciale hoes/tas voor meenemen want die past niet in je zak zoals een smartphone. En wanneer ik een tas meeneem waarom dan geen laptop of netbook, daar zit al meer functies op en een toetsenbord dus een tekst typen is al veel makkelijker.
En bellen kun je niet met een tablet dus in de auto heb je er al helemaal niks aan.
Enige manier waarop ik een tablet zou gebruiken is wanneer ik tv zit kijken en even meer informatie wil vinden over een programma of film dat ik dan snel op de tablet kijk. Verder zal het misschien liggen op de salontafel en de functie als "eyecatcher" nemen en verder niks. Maar tja informatie zoeken kan ik ook op de laptop aangezien die nu ook altijd op de salontafel ligt.
Dus kort samengevat:
- Valt tussen twee maten in: Te groot om in de broekzak te stoppen, te lastig om als laptop te gebruiken; Lappen tekst typen gaat gewoon veel te lastig met een on screen toetsenbord.
- Duur in aanschaf, het is net zo duur als een smartphone/netbook/laptop.
- Wel 3g abonnement afsluiten maar geen belfunctie?
- Ipad specifieke reden: Apple (Ik vind Apple nogal geldklopperij)