Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik cassetebandjes digitaal maken?

Ik heb een aantal cassete bandjes maar wil die digitaal op mijn computer hebben hoe doe ik dat moet ik daar een speciaal apparaat voor hebben of wat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Je kan proberen je cassete bandje in de cd-rom speler te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is speciale apparatuur voor. Cassette naar USB converters. Kost iets van 25 a 30 euro ofzo.
Maar het kan ook als je een cassettespeler hebt met audiouitgang, of een versterker, want elke moderne computer heeft een geluidskaart met een ingang. Echter moet je wel een speciaal programma hiervoor hebben, waarmee je kan opnemen, maar ook het volume in kan stellen.

Toegevoegd na 3 uur:
Als je nog een stereo hebt, zie je hier een goed programma en een kabel ervoor.
http://cgi.ebay.nl/Convert-Vinyl-Records-LPs-Cassette-Tapes-to-CD-MP3-/310307932731?pt=UK_Computing_Software_Software_SR&hash=item483fcb4a3b#ht_12958wt_1139
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben zon ding laatst gekocht bij het kruitvat, jaja! 25 euro, stond in een vitrine met andere apparaten, misschien kun je ff vragen. Kwaliteit van de opname is niet supergoed trouwens, maar dat komt eerder door de leeftijd van de bandjes als door dat apparaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet ik ook maar eens kopen.
Ik heb een groot aantal motivatiespeeches op tape die volgens mij niet op cd uit zijn.
Ik zou ze kunnen digitaliseren, dan an ik al die tapes tenminste weggooien, en vervolgens kan ik dat ding wel weer voor de halve prijs kwijt ofzo.
Ik heb al weer ruim 3 jaar veel plezier van mijn ION platenspeler - USB .

Mogelijk is ditzelfde ,maar dan voor cassettebandjes iets voor U !

http://www.iononline.nl/products/audio-conversion/tape-express.html

Groet:Zoekertje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk heel simpel
als je op de cassettedeck en hoofdtelefoon uitgang hebt waar je normaal en koptelefoon op kunt aansluiten hoef je alleen een kabeltje te kopen met 2 jackpluggen mocht er op de cassette deck alleen ene grote jack zitten dan moet je ook ene grote naar kleine jack plug er bij halen
deze sluit je aan
en de andere jack sluit je aan op microfoon ingang van je pc
Dan kun je met een gratis programma als audacity
gewoon opnemen. zie link
de onderste is de meest geschikte je moet er misschien nog een dikke plug bij hebben
maar zelf een goed werkende oude walkman met kleine plug werkt ook.
(Lees meer...)
capthavoc
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding