wat is tivo precies?

in jip en janneke taal: wat kan je er allemaal mee?

http://en.wikipedia.org/wiki/TiVo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Een TiVo neemt TV programma's op, op een harde schijf. Zo'n apparaat wordt ook wel DVR (Digital Video Recorder) genoemd, en TiVo was in 1999 de eerste. Bovendien is er heel goed nagedacht over de bediening ervan; de afstandsbediening ligt goed in de hand en de belangrijkste knoppen zijn met je duim te bedienen.

Ook bij het vooruit/achteruit spoelen zit een leuk snufje: de TiVo houdt rekening met je reactietijd. Dus als je over een reclameblok spoelt en je ziet dat je programma weer begint en je drukt op de Play knop, dan speelt ie af vanaf een punt dat net iets ervoor ligt. Dan hoef je zelf niet nog eens een stukje terug te spoelen.

Verder kun je met de afstandbediening een programma dat je kijkt een "duim omhoog" of "duim omlaag" geven, zodat TiVo weet wat je wel en niet leuk vindt. Daarna kan hij automatisch soortgelijke programma's opnemen (maar alleen als er geen andere door jou geplande opname bezig is natuurlijk).
gvrox
13 jaar geleden
gvrox
13 jaar geleden
Nee, dat was ReplayTV ( http://en.wikipedia.org/wiki/Replaytv ) , en misschien wilden andere fabrikanten ook wel zoiets proberen. TiVo is juist meer gaan doen aan adverteren; alternatieve reclameuitingen laten zien als iemand over het reclameblok heen wil spoelen. Ook tijdens advertenties kun je een popup krijgen, druk je op de aangegeven knop, dan krijg je een langere of interactieve reclame te zien. Dit gebeurt overigens alleen in landen waar TiVo officieel wordt ondersteund. In Nederland heb je er geen last van gelukkig.

Andere antwoorden (1)

Een TiVo kan je het best vergelijken met een DVD-recorder: je kan er TV-programma's mee opnemen en later bekijken in willekeurige volgorde. Natuurlijk kan je een aantal programma's voorprogrammeren om op te nemen, net zoals bij een video en DVD-recorder. Ook zit er een optie in om gelijkwaardige TV-programma's op te nemen, dus als je dan bv 1 Mythbusters in programmeert, dan neemt het alle Mythbusters op die uitgezonden worden.