laptop vochtig, kamer aansluitend aan badkamer, schadelijk?! (lees verhaaltje)

Ik heb sinds een maandje een laptop. Woon op een kamer met daaraan sluitend een badkamer. Meestal douche ik gewoon avonds en heb ik de badkamer deur op een kiertje, zodat niet alles helemaal benauwd word, soms slaan de ramen van mijn kamer een klein beetje aan maar vooruit. Luchten doe ik 's avonds niet aangezien ik een onwijze koukleum ben. Luchten doe ik dus meestal 's middags (soms..) nu was ik gisteren klaar met douchen, ga ik op me laptop merk ik dat de achterkant helemaal vochtig is, gewoon zelfs een beetje nat. Me ramen waren amper aangeslagen. Maar nu bedenk ik me als het gedurende een maand elke keer zover is geweest (want ga meestal gewoon na de douche naar bed en merk dus niet wat er met mijn laptop is) is dat ding misschien al wel 30 x nat geweest of een beetje vochtig bedoel k eigenlijk...maar ik vind het wel apart. De deur van mijn badkamer is altijd op een kiertje en de afstand tussen badkamer en laptop is ongeveer 4 meter, met een soort van gangetje ertussen die 2 meter is. Kan dat ding dan elke avond vochtig zijn geworden? Ik ben er onwijs zuinig op maar hier had ik niet echt bij stilgestaan....denken jullie dat dit schade heeft aangericht??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (4)

Of er al schade is aangericht weet ik niet, maar je zou vanaf nu wel je laptop kunnen bedekken of beter: in zo'n laptoptas doen.. iig iets waar de vocht niet door dringt.
Voorkomen is beter dan genezen he
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schade nee dat denk ik niet.
Een laptop kan redelijk goed tegen vocht, in principe zijn ze spatwaterdicht.
Maar wel een beetje blijven uitkijken he?, teveel vocht is natuurlijk nooit goed.

Toegevoegd na 2 minuten:
Onderaan deze site staat een filmpje hoe je hem te drogen. Alleen als het nodig is he!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je laptop heeft het nog overleeft. Kan wel tegen een stootje. Maar ik zou maar wat meer een raam of iets anders open zetten om te luchten. Je krijgt nog al wat vocht in huis door dat douce. Is niet echt gezond
13 jaar geleden
Als het goed is heeft de badkamer eigen ventilatie via raam of luchtpijp (al of niet met ventilator op het dak). Zo niet, dan moet die aangelegd worden. Je badkamer moet kunnen ventileren zonder de deur te hoeven openen.
Is daar geen verandering in te brengen, houdt de deur dan 's avonds en 's nachts dicht en ventileer dan alleen overdag, als er ook een raam open kan.
Zoveel vocht is niet alleen niet zo goed voor je laptop, maar ook voor je andere spullen. Je kleren en beddengoed bijv. gaan er ook niet frisser van ruiken. Overigens gaat je laptop hier niet erg snel van kapot. Wel zal er in de loop van de tijd (jaren) hier en daar wat corrosie kunnen ontstaan wat uiteindelijk voor problemen kan zorgen.
Ventileren is goed, maar doe het op de juiste manier en op het juiste moment.