Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn mobiel doet het niet meer omdat er best veel water is opgekomen?

Ik had hem in mij zak maar daar werd het nat nu laat hij alleen maar een wit scherm zien!Mijn mobiel is heel oud (uit 2000)! Kan iemand me alsjeblieft helpen!

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik zal kijken of het werkt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
603

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (12)

Droog legen er ff met de föhn overheen gaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat had ik ook, mijne was kapot...
Een vriendin van mij heeft dat ook wel eens gehad, zij heeft toen de föhn boven haar mobiel gehouden
Dus dat kan je misschien proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit valt niet binnen de garantie die je ook niet meer zult hebben waarschijnlijk. Daarom is het beter om met de tijd mee te gaan en een smartphone te kopen. Reparatie is alleen maar duurder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Accu eruit , paar dagen laten drogen en dan weer proberen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoorde juist dat je hem niet geforceerd moet drogen. Maar gewoon ergens neerleggen. Ook hoorde ik dat je hem in een stoffen zak gevuld met rijst kunt leggen. Het vocht trekt dan in de rijst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha. Dat met dat rijst wist ik niet!
maar dat met ergens neerleggen (zonder accu/batterijen)
werkt inderdaad. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geforceerd drogen heeft tot gevolg dat de accu te warm wordt.+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tnx voor de plusjes!
twee opties:

1: Stuk :-(
2: Laten drogen, op een warme plaats. Mijn camera was ooit eens nat, en hij deed het niet meer.
Na een dagje in de zon te hebben gelegen,
deed hij het ongeveer weer,
de dag erna was mijn scherm van de binnenkant nog nat,
Maar nu is alles weer goed.

gewoon pech of geluk,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je had hem niet moeten aanzetten, maar eerst een paar dagen laten drogen. Dan zou hij voor 95% zeker weer werken en nu is de kans nog 45% :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal open maken, batterij en simkaart er uit, en enkele dagen in de buurt van de verwarming laten liggen. Niet er bovenop. Als je geluk hebt, doet hij het daarna nog. Ik schat de kans hoog dat je geluk hebt, want die oude mobieltjes kunnen wel tegen een stootje.

Heb je pech, dan kun je hem altijd nog proberen te laten repareren door het onafhankelijke mobieltjes-mannetje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist die oude mobieltjes,die ook nog steeds gebruik kunnen wat meer hebben dan de nieuwste versies.
+1
zoals alle antwoorden hierboven idd laten drogen, maar laat hem toch nog wat langer drogen, ookal doet ie het weer.
zo voorkom je nml oxidatie.
als eenmaal de contactpuntjes gaan oxideren, kan hij na verloop van tijd toch nog uitvallen, zo irritant;)
dus doet ie het weer? laat hem toch nog een paar dagen liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Open maken en een paar dagen in een bak met rijst leggen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe langer je wacht hoe meer je de kans hebt dat die het ooit nog gaat doen. Als het apparaat namelijk nog nat is en je doet er de accu in en je zet hem aan heb je een grote kans op kortsluiting.

Ik zou hem eerst droogföhnen en daarna een week of iets dergelijks in een bak met zout leggen. Zout onttrekt namelijk een hoop vocht van je apparaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar zout veroorzaakt ook oxidatie,omdat het vocht aantrekt.en vasthoud.
Snel zover mogelijk demonteren, met compressor met gematigde druk droogblazen, daarna de fohn erbij leggen niet op zijn heetst, gedurende een uur. Alles lekker laten afkoelen. Monteren van de losse onderdelen, en hij/zij doet het weer.

Snelheid is geboden !

Toegevoegd na 1 minuut:
Let op dat je niet op je speakertje/mic blaast met hoge luchtdruk !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, een mobiel en dan hij/zij XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ach ja, voor sommigen is een mobiel een maatje vandaar

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding