Mag ik zo een laser bestellen of is dit illegaal in Nederland???

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11315

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens die site zijn ze in de VS verboden. Nu zijn ze daar erg streng, maar de kans is groot dat NL ze dan ook verboden heeft. Maar als de site je toelaat te bestellen en het bij je kan bezorgen is de kans groot dat het wel goed is.

Ja dat mag, een laserpen is ook niet verboden, is gewoon een fabel. Een laser is namelijk geen wapen maar gewoon een lampje

nee mag niet is illegaal in nederland

Volgensmij is het verboden, maar ik heb al meerdere van deze lasers ontvangen van dealextreme in NL, nog nooit iets onderschept door de douane.

Mag niet. deze laser is 200mW. Vanaf 5mW moet je een vergunning hebben.

aan barend bontkraag: een laser is in geen geval een "lampje" schijn er maar eens mee in je ogen en durf dan nog eens te zeggen dat het "een lampje" is In laserprinters staat ook niet voor niets op de laserunit vermeld dat er gevaarlijke straling uit voortkomt

Ik heb deze laser thuis liggen, zoals vele andere nederlanders. De kans is klein dat je hier problemen me krijgt, omdat deze voor de brievenbus gaat en dus geen pakketpost is. Brievenpost worden alleen door machine gescanned. Ze zijn wel verboden, maar kans is zga nihil dat je er problemen mee krijgt.

Waarschijnlijk niet, maar als je er toch 1 koopt kun je beter een groene nemen. Die zie je beter overdag en kunnen net zo goed dingen branden. En ze zijn cooler omdat iedereen al een rood laserpointertje van de kermis heeft, groen zie je minder vaak. (De opmerking dat het gewoon een lampje is, is wel redelijk grappig. Een laser is bovendien op een heel ander principe gebaseerd dan welk soort lamp dan ook. Anders misschien even de vraag stellen: Hoe werkt een laser?)

Dit is verboden, alleen alles van dealextreme word bij de douane gecontrolleerd heb je mazzel en pakken ze jou laser er niet bij. krijg je 'm gewoon thuisgezonden.

Verboden of niet, het is geen speelgoed om mee rond te schijnen! De directe beam of via reflexties zijn permanent schadelijk voor je ogen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100