Kan je het saldo zien van een anoniemen OV kaart?

Toegevoegd na 6 minuten:
Kan dat ook thuis? en Stel je hebt 50 cent op je kaart en je rijst voor 1 euro, kan je dan nog rijzen of blokkeert hij het dan?

Toegevoegd na 7 minuten:
rijzen = reizen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja, dat kan.

Bij oplaadapparaten zit een mogelijkheid om je huidige saldo te bekijken. Je kunt ook de laatste tien transacties afdrukken; op de bon staat dan ook het huidige saldo.
Cryofiel
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Nee, tenzij je zo'n speciaal apparaatje koopt en aansluit waarmee dat kan.
Ja, bij een saldo-uitleesapparaat.

Toegevoegd na 10 minuten:
Nee, dat kan niet thuis.
En je kunt er niet mee reizen als er niet een bepaald minimumbedrag op staat, het zogenaamde instaptarief. In de bus wordt bijvoorbeeld 4 euro afgeschreven, staat er minder op je kaart kun je niet met die kaart de bus in. Als je uitstapt, worden de kosten van de reis afgetrokken van die 4 euro, de rest wordt weer teruggeboekt op je kaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ga naar een oplaadstation en leg je kaart daar neer, of koop een touch-a-tag en download de bijbehorende software
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het uitchecken zie je toch het saldo