Ja, maar dan kleiner en dat maakt een groot verschil.

http://www.frituurpan-specialist.nl/hoe-werkt-een-helelucht-friteuse
"Zo worden de heteluchtfriteuses ook wel multicookers genoemd."
"...Zo fungeren deze apparaten eigenlijk als oven."

http://www.ohmyfoodness.nl/omf-recenseert/de-grote-airfryer-friettest
"Je kunt het in feite vergelijken met een heteluchtoven, maar dan werkt het vele malen sneller."

Ik denk dat het kleine formaat o.a. een verschil maakt in de luchtvochtigheid. Friet droogt minder snel uit dan in een grote heteluchtoven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, het is niet hetzelfde. Een airfryer is een kleiner en rondom afgesloten elektrisch hittesysteem, waardoor erin bereide etenswaren zo'n tien minuten eerder klaar/gaar zijn dan in een gewone heteluchtoven.
Amadea
7 jaar geleden
Het is wel bijna hetzelfde maar niet helemaal.
In een airfryer moet je een klein beetje olie toevoegen en in een heteluchtoven niet.
Het resultaat is wel hetzelfde, het is het net niet.