Wanneer haalde de CD de cassetteband in?

Dan bedoel ik vooral qua populariteit

een jaar geleden
in: Audio
1.1K
Amadea
een jaar geleden
De cd is de opvolger van de lp. Volgens mij werden cassettebandjes al voor die tijd, eind jaren tachtig van de vorige eeuw, niet meer gebruikt als hoofd geluidsdrager, maar alleen om kopieën mee te maken.
ronron1212
een jaar geleden
Cassettebandjes werden ook verkocht met muziek er op in grote hoeveelheden @Amadea
Ik heb er nog een paar honderd.

Antwoorden (1)

Zoals Greg Milner in zijn boek Perfecting Sound Forever schrijft, werd de compact disc 'het snelst groeiende home entertainment-product in de geschiedenis'. De verkoop van cd's overtrof vinyl in 1988 en cassettes in 1991.
een jaar geleden