Moet ik het geluid van de computerspeakers hoog zetten of via de audiomanager?

Is er verschil tussen:
- de speakers (Bose) half open draaien en de audiomanager (Realtek) laag instellen, of
- de speakers gewoon op max. en op de computer lager volume instellen?
Eerst moest ik de volumeknop van de speakers wel helemaal open draaien om goed volume te krijgen en kon ik het volume van de computer op 70-80% zetten. Als ik dat nu zou doen is het volume veel te hard, want bij volledig opendraaien van de speaker is de audiomanager op 12-14% al heel hard.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Audio
2.8K
Ritsuka
4 jaar geleden
Ik heb pc op 100%, en dan draai ik boxen open tot gewenst niveau. Maar weet niet of dit iets uitmaakt

Het beste antwoord

Bose adviseert het volume van de audiomanager op tenminste 2/3 van het maximum te zetten.
Pas daar het volume van de speakers op aan.