Welke beamer is beter om in het donker films te kijken, de NEC-NP210 van de Lidl of de BenQ (model onbekent) beamer van de Aldi?

In mijn vorige vraag ging het om de NEC-NP210 beamer van de Lidl, maar nu heeft de Aldi ook een beamer in de aanbieding voor €330,- ; dat is €30 meer maar is dat het ook waard? Er staat in de beschrijving dat de resolutie van de BenQ beamer 800x600 tot 1600x1200 is, ik heb nog nooit van deze resolutie gehoort. Helaas schrijft de Aldi het model van de BenQ beamer er niet bij, maar wel dat deze HDTV geschikt is 2700-ANSI lumen heeft en een lamp met een levensduur van 6000 uren. De NEC-NP210 heeft een contrast van 2000:1, resolutie XGA: 1024x768 en 2200 ANSI lumen.

De beamers die op de Benq beamer lijken maken een geluid van 30-31 dB en de NEC-NP210 een geluid van 33-34 dB. Dit lijkt mij een belangrijk gegeven omdat ik ongeveer 0,5 - 1 meter van de beamer af zal zitten.

Weet iemand wat de beste keus voor mij is en misschien welk model de BenQ betreft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

hallo, lastige maar goede vraag, ik zit daarzelf ook mee. Wat ook ontbreekt op de NEC is een hdmi aansluiting. Die zit wel op die van de aldi, en dat zou er dan ook voor moeten zorgen dat die naar 1600x 1200 gaat max. bij bv aansluiten bleurayspeler/playstation. kijk ook eens op: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1444798 daar staat ook nog een vraag omtrent de aldi beamer. Waarschijnlijk is het de BenQ MS510 Maar als dat waar is (en dat weten we pas zaterdag waarschijnlijk) dan kun je hem ook via internet kopen want goedkoper is hij nl niet bij de aldi, of het moet toch een beter model zijn...

Die NEc bij de lidl is in iedergeval wel goedkoper dan op internet.

ik twijfel ook nog. hoop dat die van de aldi een beter model is dan haal ik hem.