Mijn koelkast koelt wisselend goed en slecht. Hoe komt dit? En wat kan ik er aan doen?

Mijn koelkast (+vriezer) koelt uren lang niet, waardoor de temperatuur oploopt (er ontstaat condens, mijn brood ontdooit in de vriezer) en daarna heel lang wel waardoor hij weer goed koud wordt. Ontdooien leek een beetje te helpen, maar niet significant. Als hij bezig met koelen maakt hij ook pieperige geluiden. Hij is zes jaar oud.
Thanks! Ruth

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

De koeling wordt geregeld door de thermostaat.
Deze kan na een aantal jaren afwijken of er zelfs helemaal mee ophouden.
In jouw geval wert de thermostaat nog wel,,maar niet goed meer.
Vervangen zou kunnen.
Ik neem aan dat jouw koelkast in de keuken staat.?
Staat deze echter in een onverwarmd schuurtje ,of garage dan kan het zijn dat de buiten temperatuur overeenkomt met de temperatuur in de koelkast.
Daardoor zal deze niet of bijna niet aanslaan.