Hoe heten zo'n aftapplugjes/stekkertjes waarmee je stroom van een draad kunt aftappen zonder de originele draad te moeten verknippen?

Het is voor een voedingskabel waar 12v (minder dan 10A) overheen loopt in een auto waar ik stroom van af moet tappen. Aangezien ik weinig zin heb om in de originele kabelboom te knippen zoek ik een soort plug of stekker wat je op een bestaande kabel knijpt en stroom van af kunt tappen.

Bestaat zoiets en zo ja, hoe heten die en waar kan ik ze krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Vele benamingen. Kabelklem, kabelverbinder, kabelsplitser.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja!
De guillotine- kotsblokjes!

Andere antwoorden (5)

krokodillenbek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja sorry, de naam ervan weet ik niet. ( ik heb ze zelf wel maar ik kom niet op de naam ) je kan hiervoor speciale platte stekkers gebruiken ( http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTExOTk3MTQzNQ==?direkt_aufriss_area=SHOP_AREA_37317&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub8&aktiv=8&navi=oben_2 ) zulke. maar je hebt ze ook met een `male`stuk er aan. dus hierbij word ook je kabel in 2e gesplitst. sorry ik kon geen afbeelding vinden van wat ik bedoel, maar ik hoop dat u het begrijpt:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry ik ga er gelijk wat aan doen:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.autosound.nl/media/catalog/product/cache/1/small_image/135x135/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/S/1/S107079_1.jpg deze vast wel, en je kent de stekkers ook wel. maarja je hebt ook een split uitvoering...maar ik kan geen afbeelding vinden!:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hebbes!:) http://www.allekabels.nl/product_images/ST-091.JPG zo een bedoel ik!! ( het heeft ff geduurd )
knijp deze aan de kabel die je wil gaan gebruiken en volg de kabel die je wil gaan aftappen. haal deze los ( 9 van de 10 x zitten deze hiermee vast ) en plus het stekkertje er tussen. ( zo heb ik ook even wat afgetapt achter mijn sigaretten aansteker ) ik hoop dat je hier wat mee kan anders zou ik zeggen volg het plan van escape:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uhu deze knijp je aan de kabel die je vil voedden. en dit sluit je gewoon aan tussen je bestaande aansluiting, daar hoef je niks aan te doen. maarja hoe dit ding heet..geen idee!!. print het plaatje uit en ga autowinkels langs, ze hebben hem vast wel ergens . suc6!:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en?? is het gelukt vandaag??
Verdeelblokje, aftakblokje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij gebruiken de Engelse benaming: "Scotch Blocks"
In het Nederlands worden ze ook stroomdiefjes genoemd.

Toegevoegd na 56 seconden:
Het is inderdaad het blokje uit het antwoord van Escape.
jc54
13 jaar geleden
Scotch-blokjes heten ze. In de volksmond ook wel 'kotsblokjes' genoemd.
Ze maken een kabel kapot als een guillotine zodat je er van af kan tappen.
Een gemakkelijke methode, voor als je geen zin hebt om een nieuwe kabel te trekken.