Wat gebeurd er met de magnetron / het eten wat erin zit als de timer is afgelopen en je het eten er niet uithaalt?

Mijn magnetron blijft dan door draaien nadat de timer is afgelopen, maar hij piept wel.

Maar doet hij dit dan op volle kracht (watt) zoals ingesteld of op een andere stand?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
weet je zeker dat het de magnetron is, die van mij bromt ook vrolijk door maar dat is de ventilator. Als hij heel warm is geworden duurt het ook langer voordat hij stopt

Het beste antwoord

de magnetronstraling wordt gestopt en bij de meeste schakelt het rond draaien na een tijdje ook uit.
als je nog langer wacht wordt je eten/drinken weer koud en na een hele tijd gaat het schimmelen en kun je je magnetron schoonmaken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahaha, jij geeft ook echt het hele verloop :P Het is natuurlijk de bedoeling dat het een keer geconsumeerd wordt, liefst voordat het gaat schimmelen.

Andere antwoorden (1)

Als het goed is, doet hij dat op standje 0: géén microgolven, 0 Watt.

Waarschijnlijk kun je dat ook horen: de zoem wordt veel zachter of is helemaal weg.