mijn acer aspire valt steeds uit tijdens een spel! hij wordt heel heet aan een kant.

ik heb ook al geprobeerd zonder accu te spelen met voeding maar tevergeefs...

Toegevoegd na 39 minuten:
ik doe er sims 2 op, heb win7. we hebben hem altijd op een verhoging staan maar nee...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

hoi QaA,

de reeds gegeven antwoorden wijzen allemaal in de vermoedelijk juiste richting
elders staat er al een vraag over schoonmaken van koelventilatoren, dat is wat ik jou ook wil aanraden.
maak de ventilator schoon. (uiteraard ook de ruimten tussen de koelribben etc.

tijdens het schoonmaken van de ventilator de fan blokkeren.
als je die op de wind van de stofzuiger laat draaien werkt hij als generator en zal de achterliggende elektronica sneuvelen.
suc6 en veel speelgenot in het nieuwe jaar.
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk persoonlijk dat het spel te zwaar is voor je laptop. Als de laptop veel moet bereken kan hij dit het systeem laten doen overbelasten, dit met gevolg dat hij uitvalt.

Probeer eens het spel aan te passen op lagere graphics. Ik hoop dat dit helpt Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een verhoging zettten. De koeling zit aan de onderkant en als hij plat op een bureau ligt wordt de core temprature te hoog. heb ook al gehoord dat het gebeurt als er windows vista op zit. Deze is te groot/of te traag en dan valt het sysyteem gewoon uit. Een windows XP of 7 wil dan helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je spel zal te zwaar zijn, vooral voor de meestal te lichte video kaart in een laptop
ik vindt een laptops eigenlijk sowieso geen game machine
Als het gaat om snelle actie games met veel grafisch geweld.
ook je toetsenbord is minder bestand tegen games
en de vaak felle en snelle reactie toetsen
bedenk dat een laptop best goed kan zijn maar er zit meestal geen goeie gamevideokaart in.
een desktop is wat dat betreft altijd nog de beste keuze
ook makkelijker op uit te breiden.
capthavoc
13 jaar geleden
Ik denk dat het niet aan het beeldscherm ligt, maar aan de GB of MB van de Sims 3. Valt je Windows 7-computer dan ook uit? Want dan heeft het niets met het beeldscherm te maken; ik had ook ooit een Mac Mini met een Acer-beeldscherm die voor Vista bedoeld was, maar uiteindelijk leek het toch aan de computer te liggen...

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat staat er op de onderkant van je Acer voor merk en welk OS? Bijvoorbeeld: Mac OS X Lion of Windows XP Home Edition.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo te horen wordt je CPU/GPU te veel belast en kan die zijn warmte niet kwijd, ik weet niet hou oud dat de laptop is anders zou ik zeker eens zijn koel ribben schoonmaken.
( of je controleerd eerst met een prog. zoals Everest je CPU temperatuur, anders als je laptop uit valt kijk je in je bios wat je temperatuuren zijn. als dit boven de 70graden komt. ja dan was het te heet geworden.

in geval dat het te heet is geworden:

ga naar een computerzaak of electronica winkel. en koop daar een klijn tubetje thermopasta.
( dit heb je echt nodig anders heeft het schoonmaken compleet geen zin )

leg je laptop op zijn rus en schroef de onderkand open. en haal je heatsink van je CPU/GPU ( als het goed is zit deze op bijde gemonteerd.)

als je nu de heatsink er uit hebt en de koelribben zitten dicht van het stof..dan was dat je probleem.

schoonmaken, thermopasta op je CPU/GPU ( dit spul geeft de warmte door aan je heatsink zonder gaat dit veel slechter en wordt het veel te warm ) en de boel weer in elkaar zetten.