Waarom zijn 9 volt batterijen zo duur?

Ik kocht vandaag 3 stuks 9 volt Duracell batterijen a 6,99 per stuk. Dat is méér dan een pak van 4 penlights. Wat maakt het 9 volt blokje zo duur? Er zit nauwelijks meer materiaal aan dan een 1,5 V penlight. Is het dan wellicht de hoeveelheid energie, mindere vraag naar dit type of nog iets anders?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een 9 volts batterij an sich bestaat niet. Het is een blokje gestapelde "knoopbatterijen" van 1,5 Volt in serie. (6 stuks) of 7 1,2 Volts oplaadbare cellen (8,4 volt) Aangezien je dus eigenlijk 6 speciaal verpakte batterijen koopt is de prijs flink hoger dan van de enkelvoudige en constructief veel simpeler 1,5 volts batterij.

Ik denk dat je gewoon een slechte inkoper bent: Duracell Plus MN1604 Alkaline Baterij - 9V / 6LR61 / E-Block - 1 Stuk EUR 2,49 http://www.nierle.com/s01.php?sid=PG004266677873774121119647377412&cur=eur&sp=nl&ag=1&pp=sucheaug&offset=48&suchstr=&aug=28&augn=Batterijen/Oplaadbaar&studio=&studion=&eb3=&eb3n=&zu=&azn= Toegevoegd na 2 minuten: Je moet alleen wat zaken tegelijk kopen anders zijn de verzendkosten te hoog. betrouwbaar en snel; ik koop er vooral batterijen en dvd's Ook bij de Makro zijn ze ongeveer deze prijs.

Kijk eens bij de Lidl, stukken goedkoper en minstens zo goed.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100