Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn 9 volt batterijen zo duur?

Ik kocht vandaag 3 stuks 9 volt Duracell batterijen a 6,99 per stuk. Dat is méér dan een pak van 4 penlights. Wat maakt het 9 volt blokje zo duur? Er zit nauwelijks meer materiaal aan dan een 1,5 V penlight. Is het dan wellicht de hoeveelheid energie, mindere vraag naar dit type of nog iets anders?

paulus811
13 jaar geleden
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een 9 volts batterij an sich bestaat niet. Het is een blokje gestapelde "knoopbatterijen" van 1,5 Volt in serie. (6 stuks) of 7 1,2 Volts oplaadbare cellen (8,4 volt)

Aangezien je dus eigenlijk 6 speciaal verpakte batterijen koopt is de prijs flink hoger dan van de enkelvoudige en constructief veel simpeler 1,5 volts batterij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Lijkt me een uitstekende verklaring. Ik heb er nooit bij stil gestaand dat een 9v batterij intern zo is opgebouwd, maar even googlen bevestigt jouw antwoord. Dank! O ja en een + natuurlijk, zonder - dus net geen batterijtje;-)
paulus811
13 jaar geleden
thanks, weer wat geleerd.

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je gewoon een slechte inkoper bent:

Duracell Plus MN1604 Alkaline Baterij - 9V / 6LR61 / E-Block - 1 Stuk
EUR 2,49

http://www.nierle.com/s01.php?sid=PG004266677873774121119647377412&cur=eur&sp=nl&ag=1&pp=sucheaug&offset=48&suchstr=&aug=28&augn=Batterijen/Oplaadbaar&studio=&studion=&eb3=&eb3n=&zu=&azn=

Toegevoegd na 2 minuten:
Je moet alleen wat zaken tegelijk kopen anders zijn de verzendkosten te hoog. betrouwbaar en snel; ik koop er vooral batterijen en dvd's

Ook bij de Makro zijn ze ongeveer deze prijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens bij de Lidl, stukken goedkoper en minstens zo goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding