Mogen batterijen zó heet worden?

Ik heb een simpel lampionstokje gekocht en nw batterijen in gedaan. Mijn dochter is er even mee aan het oefenen en gooit na zo'n 5 min gillend het stokje weg... reden het stokje wordt loeiheet. Ik haal de batterijen eruit en verbrand bijna mijn vingers...
Is dit normaal? Wat kan de oorzaak zijn? Volgende week is die wel langer dan 5 min aan...

Toegevoegd na 10 minuten:
Ligt het aan het stokje of de batterijen?
En wat is het ergste dat kan/ kon gebeuren?

Toegevoegd na 12 minuten:
De batterijen zijn er nu zo'n 10 min uit, en eentje voelt nog steeds warm

Toegevoegd na 50 minuten:
En weer een aanvulling... heb nu batterijen gepakt uit een speelgoedje. Zelfde batterijen qua merk, uit zelfde doosje.
Deze zitten er al 10 min in en het handvat wordt niet heet en het lampje houdt het ook beter vol.
Nu begrijp ik er dus niets meer van.
Heb de distributeur gebeld en het wordt uitgezocht.
Maar nu weet ik niet meer waar het aan ligt

Toegevoegd na 1 uur:
Ben teruggebeld...
Ze hebben wel testrapporten, maar dit had niet mogen gebeuren zei ze.
Ze heeft mijn gegevens genoteerd en sturen een nw stokje toe.
Kijk... zo kan het ook. IK wacht het af.
Iedereen wel bedankt voor de antwoorden.

Toegevoegd na 6 dagen:
Vandaag de post gekregen.
Nw stokje, en een kleurboel plus krijtjes...
Super dus...

Iedereen bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zelfs al mocht je ze omwisselen, dus de plus of min verkeerd om, dan mag dit niet gebeuren, dus ik zou als een speer naar de winkel teruggaan, samen met de batterijen die je hebt gebruikt, waar jij dat lampionstokje hebt gekocht. Alleen al het feit, dat het stokje loeiheet kan worden, betekend dat zoiets niet veilig is, ook al zou het aan de batterijen kunnen liggen.

Dit is zeker niet normaal. Ik zie geen reden waarom dit zou gebeuren en zou per direct de winkel bellen / bezoeken en om uitleg vragen. (De batterijen zaten er niet fout in toch? De lamp brandde gewoon?)

Als batterijen zo heet worden is er iets mis. Ik zou er mee terug gaan naar de winkel. In ieder geval niet meer gebruiken.

Dat ligt aan het stokje. Met die batterijen gebeurt - ook al liggen ze al lang - niets dat in veilig speelgoed die hitte zou kunnen veroorzaken. Zeker melden, als het vaker gebeurt kunnen ze nu nog vóór Sint Maarten een waarschuwing uitsturen en die dingen terugnemen! Toegevoegd na 3 minuten: Oh, en het ergste wat er kan gebeuren: plastic kan smelten. En in gesmolten toestand aan huid vastplakken. Die huid kan dan door het gesmolten plastic dat erop zit niet goed gekoeld worden. Dat kan dus ernstige brandwonden veroorzaken.

Batterijen misschien te sterk? Kijk eens wat er op staat en wat je nodig hebt.

Oeps, per ongeluk antwoord gegeven bij 'reacties' Dit had ik ook een keer met een afstandsbediening van mij. Het viel me op toen ik hem uitelkaar haalde er twee stukjes metaal tegen elkaar aan zaten. Ik deed er een stukje papier tussen het probleem was opgelost. Overigens deed de afstandsbediening het gewoon wel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100