Hallo; ik heb een koplamp voor mijn fiets gekocht met een Gree led erin. type led: SSC-P7-C-SXO. Met hoeveel volt maximaal kan ik die veilig voeden?

Zonder dat de led aan levensduur inboet, of opgeblazen wordt?????

m.v.g. Pieter.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

8.4 Volt is max. Voltage. Dat zal dan wel voor de maximale lichtsterkte zijn (900 lumen). Opgeblazen wordt hij hiermee niet, maar hoe lager het voltage, hoe langer de levensduur. Deze levensduur is bij LEDs echter zo hoog dat de behuizing waarschijnlijk al veel eerder kapot is.