Ik heb een zeer goede, ROTEL 1055 A/V receiver. Ik wil met mijn nieuwe blue ray DTS-HD kunnen horen. Kan ik dat met mijn combinatie?

HDMI kan dus niet, mijn receiver ondersteunt dit niet. Via optical of coaxial uit van mijn blue ray speler, komt volgens mij geen DTS-HD, mijn receiver zou er bovendien gewoon DTS van maken denk ik. Nu zitten er op mijn blue ray speler 6 analoge aansluitingen, voor 5.1 dus. Die wil ik aansluiten op de overeenkomstige analoge ingangen van mijn receiver. Het lijkt mij dat de blue ray speler het digitale DTS-HD signal decodeert, converteert van analoog naar digitaal, en het dan op die zes analoge uitgangen zet. Klopt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio
1K

Antwoorden (3)

Ja dat klopt. Dan krijg je of DTS of Dolby digital 5.1/7.1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DTS of dolby kan ik sowieso krijgen als ik mijn blue ray verbindt met coax of optical met receiver. Het gaat mij om DTS HD.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het via de analoge uitgangen verstuurt wordt het geen HD. Kun jij het verschil horen dan. Ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt niet
Volgens mij heb je het bij het rechte eind.
Bij die moderne technieken krijg je dit soort luxeproblemen.
Het is lastig, de "goede oude"systemen
mee te laten groeien met de moderne.
Overigens is , vooral met een HD beamer en desnoods dolby 5.1 of zo het geheel al overweldigend.
Zeker als je het vergelijkt met het vaak slechte geluid in de bioscoop.
Geniet van je set en erger je maar niet aan de misaanpassing.
Het geheel kan zeer bevredigend presteren.
Veel plezier
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dts-hd krijg je alleen via hdmi, dus toch maar dts via optisch of coaxiaal. helaas voor jouw