Onlangs heb ik LP's overgezet op de computer, ik sloot de platenspeler via de line-in verbinding aan op mijn computer (jij sluit dus jouw cassettedeck aan via line-in) en heb vervolgens met het makkelijke en gratis programma audacity de muziek op mijn computer gezet (ik maakte de keuze om de bestanden als MP3 op te slaan). Vervolgens brand je eenvoudig (b.v. via Windows) de bestanden op een DVD. Met audacity kun je overigens nog meer doen met de bestanden (verbeteren e.d.), maar hier ben ik niet aan toegekomen.

Klik op de onderstaande link om het programma te downloaden. Kost niets en is dus zeker het proberen waard.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een cassettedeck aansluiten op je computer.

Je geluidskaart heeft meestal ook een "Line-in" (volgens mij een blauwe aansluiting). Aan de achterkant van een cassettedeck zit meestal een tulp aansluiting. Wanneer je nu een tulp-> smalljack kabeltje koopt dan kun je je cassettedeck aansluiten op de je computer.

Middels verschillende software programma's kun je nu dus muziek op je computer zetten.

Toegevoegd op 22-05-2009 11:16:03
Daarna kun je dus de muziek die je hebt opgenomen branden op een dvd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om te beginnen zul je van de analoge cassette naar een digitaal formaat moeten gaan. Daarna kun je die mp3 bestanden op een CD of DVD branden. Dat kan door je bestaande cassette deck aan te sluiten op een geluidskaart die voorzien is van audio lijn ingangen en de daarbij behorende software.

Veel makkelijk is het om een cassette deck aan te schaffen met kant en klare USB uitgang (zie bron). Let er wel op dat je als sample rate minimaal 192 kHz neemt, anders gaat de muziek zo plat klinken (voor zover de opname op cassette dat al niet is...)