Ik wil graag een cassettebandje maken met muziek. Hoe doe je dit?

Ik heb allemaal muziek op mijn laptop staan waar ik een mixtape van wil maken op een cassette. Wat heb ik hier voor nodig en hoe doe ik dit? Ik kan verder op het internet maar weinig informatie vinden.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Audio
20.4K
TurfGraver
6 jaar geleden
Te beginnen zal je een cassette recorder en natuurlijm een cassette bandje moeten hebben.
De audiouitgang van de computer sluit je aan op de ingang van de cassette recorder.
Je zet de recorder op reord (opname) en speelt dan af op de computer wat je op het bandje wil hebben.
Amadea
6 jaar geleden
Het lijkt mij een slimmer idee om er een cd van te branden, want daar heb je jaren langer plezier van.
TurfGraver
6 jaar geleden
Hoezo Amadea, heb nog bandjes van de jaren 70 die het prima doen, en cd's van 2000 welke al rot zijn. Laat het dan gewoon gelijk op je hd staan. Maar goed, dat was de vraag ook niet. :)
LeonardN
6 jaar geleden
CD-R is idd een van de minst betrouwbare media ooit. Ook een cassette zal een HDD overleven. Je zal dus de bestanden of in RAID-array op moeten slaan of in de cloud of op een andere manier back-uppen. (of nog beter een combinatie van de twee). Prima antwoord overigens Turf, zou gelijk een BA verdienen in mijn ogen.
Amadea
6 jaar geleden
Tjongejonge, dus TurfGraver en LeonardN hebben nog nooit een vals jengelend uitgerekt oud cassettebandje aan moeten horen?!
TurfGraver
6 jaar geleden
Zeker wel Amadea. Bandje in de zon of in een slechte (auto) cassette speler.
Maar zoals gezegt, ook oude goed verzorgde bandjes welke nog steeds prima spelen. Maar we dwalen af, de vraag is hoe kan ik opnemen op een cassette bandje de vraag is niet, wat is beste kwaliteit of langs houdbaar of....

Antwoorden (2)

U hebt een taperecorder nodig die muziek op een band kan opnemen. Verbind de audio-uitgang van de pc met de audio-ingang van de cassetterecorder, zet de opname aan, zet de muziek aan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat doe je op deze manier: brandt op je pc een cd met je muziek.
Speel de cd af op je stereo-installatie waar een cassettedeck aan verbonden is.
Druk 3 seconden voordat je de muziek start op "record" van je cassettedeck (loze ruimte van het bandje) en dan begint het opnameproces.
Let wel op de VU-meters dat het niet overstuurd is, anders allebei de potmeters iets naar links draaien.
NB let wel op de lengte van je bandje en dat je hem op tijd omdraait.