Waarom is er geruis in de boksen als je ze luider zet zonder naar muziek te luisteren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Die ruis is er altijd. De mate waarin verschilt per versterker (ligt aan het ontwerp en aan component keuze). Bij de wat mindere versterkers zul je die ruis dus ook sneller horen.

Op wikipedia staat er het een en ander over beschreven.
Op de site van Popschool maastricht (link 2) staat er ook het een en ander over beschreven

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je er iets dieper op wil gaan (wel in het engels) zou je link 3 moeten doorlezen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de link :)

Andere antwoorden (3)

Omdat er ruis in de systemen zit die wordt versterkt het is maw nooit stil als je niks draait.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat er geen signaal is gaat alles maximaal beginnen versterken en dat veroorzaakt een versterking van het ruisniveau, dit is eigen een bepaalde onderdelen van de elektronica.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het kan ook zijn dat het apparaat dat staat aangesloten de ruis veroorzaakt (bijv een laptop