Een veelgehoorde verwarring is dat digitale TV dan ook meteen High Definition TV (HDTV) is. Dat komt omdat in de V.S. de invoering van digitaal wel meteen gebruikt wordt om op grote schaal HDTV te introduceren. Het Amerikaanse analog systeem NTSC is veel slechter dan het Europeese PAL, dus er is daar meer vraag naar een hogere resolutie.

Toegevoegd op 22-05-2009 10:46:56
Nee dus, is digitale televisie is niet hetzelfde als HDTV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Neen. HDTV is nog een stapje mooier/beter dan digitale televisie. Toen ik dit laatst aan mijn ouders wilde uitleggen heb ik de volgende vergelijking gemaakt:

VHS videoband - DVD - Bluray
kabel analoog - digitale tv - HDTV

Bovendien kun je digitale tv ook gewoon op je 'oude' toestel kijken. Voor HDTV heb je ook echt een nieuwe tv overweg die met HD-beelden overweg kan.